Showbiz

Mica Trofrtaljka: “Karleuša je prava sramota”

Milica Ostojić, poznatija kao Mica Trofrtaljka pjevačica koja je ustalasala 60-tih i 70-tih muzičku scenu svojim pjevačkim stilom važi za kafansku zvijezdu. A pjevala je pjesme sa šaljivim, erotskim narodnim tekstovima dvosmislenog značenja. Ona je žena bez limita. Jednostavno, ponaša se onako kako osjeća i ne mari šta drugi kažu.

Svojim grubim, promuklim glasom snimala je provokativne i iritantne pjesme u „miniću“ dok su sijevala koljena uz njeno igranje, što je u to doba bilo sramotno. Stoga je okarakterisana kao pjevačica kiča i šunda. To što su kazali neukus prihvatila je zarad izlaska iz slamarice i bijede stvorivši sebi ono što je željela. Postala je kraljica kafana i kafanskog uveseljavanja. Uspjela je u svom poslu i naumu postavši jedinstvena pjevačica u to doba. Kopirani i preštampavani simbol šunda.

Milica Ostojić je rođena u Milićevcima nadomak Čačka ‘43. godine. Sa samo pet godina ostala je bez majke, otac se netom oženio a maćeha alkoholičarka je „dočepala“ da joj čuva djecu. Radnik u fabrici nije imao vremena da shvati kako Milica sa samo deset godina podiže njegovu djecu iz drugog braka dok mu se žena opija. Stalna vika, tuča u kući predstavljao je za nju ogroman teret. Milica je za razbibrigu uzimala bratovu harmoniku koju je dobio od oca i samouka svirala i pjevala. Školu nije voljela naročito i često je bježala sa časova. Ušla je jedan dan u kafanu „Kod Dače“, zamolila da nešto otpjeva. I to je uradila. „guram guram, ne može da uđe, moja noga u cipele tuđe“. Nastao je haos. Dan kasnije nije bilo praznog mjesta u kafani za sve one koji su je željeli čuti.

Tako se dešavalo u svim kafanama gdje je poslije gostovala. U Nišu za „Diskos“ snimila je svoj prvijenac, singl „Davorike dajke“. Poljuljao je estradu šund, kič, nešto ružno i neukusno glasile su riječi kritičara. Vulgarno rekli su takođe, a ona zapravo nikada nije izgovorila vulgarnu riječ. To je bio samo dvosmisleni tekst koji je ostavljen ljudskom umu da vizualizira.

Otac joj je branio da pjeva no niko je nije mogao zaustaviti. Udala se sa 17 godina za Radoslava koji je bio za nju svetinja a i ona za njega. Bio joj je podrška u svakom momentu, mada Milicu niko nije trebao čuvati ni braniti pa čak ni u kafanama Južne pruge. Svaku opasku ili nemoralan pokušaj pijanih gostiju sama bi rješavala. Važila je za promućurnu i sposobnu ženu kao i vjernu i odanu suprugu i svojoj porodici.

Jedno vrijeme je čak osam godina živjela na relaciji Milićevci – Frankfurt. Pjevala je diljem evropskih država. Pjevala i zarađivala teški kafanski hljeb prepun besanih noći. Snimila je šest singlica i tri albuma kao i nekoliko komplilacija ostvarivši vrtoglave tiraže. Pa gotovo pola miliona prodatih nosača zvuka samo za prvi singl. Potom je snimila pjesmu „Trofrtaljka“ po kojoj je i dobila nadimak „ja sam slatka, suknjica mi kratka, svi mi kažu da sam trofrtaljka“. Postala je zvijezda kafana ali i seks simbol tog vremena.

Snimila sedam filmova. U „Mirisu poljskog cvijeća“ sa legendarnim Ljubom Tadićem glumeći pjevačicu koju Ljuba u filmu pokušava da skine no ona ga je odgurnula. Bila je svoja! Tako u svakom od sedam filmova u kojem je glumila. Najviše je pamte po filmu „Lepa sela lepo gore“ kao i po drugorazrednim pjesmama „Dara nijagara“, „Muško mi treba“, „Ko se zeza kraj kaveza“, „Predem vunu i kučinu“…

Sve te pjesme su joj donijele mnogo novca. Zapravo, kući je donosila vrećama para obezbjedivši sebi lijep život. Ušla je u Farmu u Lisoviće ali za sedam dana napustila zbog zdravstvenih problema. Jednostavno, Mica ne može da živi pod stegama i protokolu. U svom selu ima svoj raj u kojem uživa.  S vremena na vrijeme je „trznu“ na snimanje singlova dueta poput „Genijalca“ Ramba Amadeusa koji je poželio da se oglasi sa kafanskom veterankom. Potom Bora Čorba, pa sa Twinsima sa kojima je ispjevala „Motore“ Divljih jagoda, Mada je bila zabranjena na elektronskim medijima za emitovanje na radio željama znale su se vrtiti njene pjesme po desetak puta. Kako god ona je sa svojim pjesmama, imidžom, i neobičnim scenskim nastupom obilježila jedan period. Mnogi je dosta kasnije uzimaju kao primjer neukusa, ismijavaju a ona veli da je gazila trnje da izađe iz sirotinje.

Sada pjevaju, kaže Mica, sa minimum tkanine na sebi a maksimum silikona u sebi. I takvi pričaju o šundu i neukusu veli ona koja je ostala prizemna a zvijezda kafanskih veselja. I dalje razmišlja snimiti nešto u svom dvosmislenom šaljivom stilu jer kaže ne sviđa joj se kako to rade mnogobrojni koji je kopiraju.

Mica kaže da je još uvijek povuče želja za kafanom. Želi da osjeti miris dima koji se može sjeći nožem, teški miris roštilja i karirani stoljnaci. Ali, toga je sve manje. Tog duha više nema. Ode u kafanu da popije kafu da je samo želja mine.

Jedne prilike je kazala za medije da je bruka i sramota kako se neke od pjevačica, poput Karleuše i sličnih pojavljuju u gaćama. A njoj su nudili ogromne pare samo da je slikaju u bikiniju što je odbila. Sada uživaju, kaže ona, u luksuzu a pjevaju sve i svašta a ja sam na biciklu išla na posao a petkom prodavala s mužem na pijaci poljoprivredne proizvode. Obezbjedila sebe za starost.

Da bi muž ostavio nju i djecu njegov brat mu je nudio novog „fiću“. Njen otac isto tako nudio mu je pare. No, njen suprug Radoslsv je najbolje nju poznavao. Bila mu je odana a on njoj oslonac u svakom trenu.