Psiholozi kažu da je preveliki izbor kriv za to što kad dođemo kući često zapravo nismo zadovoljni onim što smo kupili. Zato se dešava da provedete čitav dan obilazeći prodavnice po gradu, a kad kupite nešto dođete kući – razočarate se!
Foto: Promo
Bez obzira na to da li kupujete lak za nokte, cipele, mobilni telefon ili automobil, osnovni problem (pare nisu jer čim ste u situaciji da kupujete – imate ih) je preveliki izbor. Da biste sebi olakšali izbor, podijelite stvari o kojima razmišljate u manje grupe. Frustracija izazvana prevelikim izborom može dovesti do toga da na kraju kod kuće shvatite da ste pogriješili.
Evo “naučnog” metoda za dobar šoping:
Sve o čemu razmišljate podijelite u grupe od maksimalno četiri predmeta. Zatim izaberite “pobjednika” za svaku grupu. Onda “finaliste” stavite na gomilu – i odlučite se. Pošto birate između stvari za koje ste sigurni da vam se dopadaju, za šta god da se odlučite bićete na dobitku.
Još jedan razlog “loše” kupovine je taj što veliki broj ljudi usamljenost ili neraspoloženje “liječi” odlaskom u šoping te na kraju nešto kupe tek toliko da nisu džaba hodali. Ujedno, istraživanje koje je sproveo Univerzitet u Chicagu, pokazalo je da se nakon šopinga osjećamo još usamljenije.