Danas se obilježava Svjetski dan paste – BiH druga u Jugoistočnoj Evropi po godišnjem rastu narudžbi tjestenine
Svjetski dan paste, koji se obilježava 25. oktobra, slavi jedno od najpoznatijih jela na planeti. Pasta, koja potiče iz Italije, s vremenom je postala globalno popularan gastronomski proizvod, koji ujedno predstavlja umjetnost kulinarstva. U svojoj jednostavnosti, ona omogućava beskonačne varijacije ukusa i prilika za uživanje, od brzih svakodnevnih obroka do složenijih kulinarskih kreacija.
Bosna i Hercegovina se itekako pridružuje ovoj svjetskoj ljubavi prema pasti. Podaci višekategorijske platforme koja omogućava pristup različitim proizvodima – Glovo pokazuju da je u posljednjih 12 mjeseci, putem njihove aplikacije, u zemlji isporučeno više od 70,000 porcija pasta proizvoda, uz impresivan rast od +19% na godišnjem nivou. Interesantno je da Bosna i Hercegovina zauzima drugo mjesto u Jugoistočnoj Evropi po godišnjem rastu narudžbi paste.
Kada je riječ o lokalnim trendovima, najviše se pasta naručuje u ljetnim mjesecima, sa julom kao vrhuncem narudžbi, dok su srijeda i četvrtak dani kada stanovnici najviše posežu za ovim omiljenim jelom. Najviše narudžbi dolazi iz Sarajeva, a prate ga Banja Luka i Bijeljina.
Ipak, zanimljivo je da su gradovi poput Bihaća i Tuzle i zabilježili najbrži rast u narudžbama paste u proteklih godinu dana.
Vrhunac narudžbi tjestenine u jednom danu zabilježen je 24. avgusta 2024. godine, a kada je u pitanju specifični dio dana vrijeme koje Bosanci i Hercegovci preferiraju je 17:00 sati.
Najpopularniji oblici paste u BiH su lasagna, koja čini 19% ukupnih narudžbi, zatim tagliatelle i penne, a kada je riječ o receptima, pasta s piletinom vodi sa 19% narudžbi, dok su na drugom mjestu klasična bolognese pasta i pasta s povrćem.
Dok cijeli svijet slavi ovaj gastronomski izum, Bosna i Hercegovina pokazuje da je pasta i ovdje neizostavan dio svakodnevnog jelovnika.
O Glovo
Glovo je pionirska višekategorijska aplikacija koja povezuje korisnike s firmama i kuririma, nudeći usluge na zahtjev iz lokalnih restorana, pekara i supermarketa, kao i velikih maloprodajnih objekata. Glovo vizija je da izgradi najveće online tržište koje će svima omogućiti pristup bilo čemu u svom gradu u roku od nekoliko minuta. Osnovan 2015. godine u Barseloni, posluje u 23 zemlje u Evropi, Centralnoj Aziji i Africi.